Пожежна безпека адміністративно-офісних приміщень – стан об’єкта, за яким з регламентованою імовірністю виключається можливість виникнення і розвитку пожежі та впливу на людей її небезпечних факторів, а також забезпечується захист матеріальних цінностей.

Пожежна безпека адміністративно-офісних приміщень забезпечується шляхом проведення організаційних заходів, спрямованих на запобігання  пожеж, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних економічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для швидкого виклику пожежних підрозділів та успішного гасіння пожеж.

Основними напрямками забезпечення пожежної безпеки адміністративно-офісних приміщень є усунення умов виникнення пожежі та мінімізація її наслідків. 

Такі об’єкти повинні мати системи пожежної безпеки, спрямовані на запобігання пожежі, дії на людей та матеріальні цінності небезпечних факторів пожежі, в тому числі їх вторинних проявів.

Основні причини виникнення пожеж

На основі статистичних даних можна зробити висновок, що основними причинами пожеж в Україні є:

  • необережне поводження з вогнем (понад 63%);
  • незадовільний стан електротехнічних пристроїв та порушення правил їх монтажу та експлуатації (понад 19%);
  • порушення правил монтажу та експлуатації опалювальних приладів (8-10%);
  • пустощі дітей з вогнем (4−5%);
  • підпали (2−4%);
  • невстановлені та інші (1−3%).

Слід підкреслити, що більшість пожеж (99%) виникає безпосередньо з вини людей. З них 70−80% трапляється у житловому секторі, 3−4% − у промисловості, 1–2% − на будівництві, 1–2% − у сільському господарстві, 2−3% − на об’єктах торгівлі і складах, 1–3% − у місцях масового перебування людей.